lollolagerqvist.blogg.se

En blogg om min vardag, mode och mycket mer!

Stockholm

Kategori: Helg, Resor

Som jag skrev i förra inlägget så var jag i Stockholm förra helgen. Jag och Alice tog först tåget från Sundsvall till Uppsala där vi skulle sova över hos Ebba eftersom hon bor där. Så efter att vi gått hem till Ebba och lämnat väskorna så gick vi på Taco bar och åt en sen middag. Sedan gick vi på hemköp och köpte glass som vi tog med hem till Ebbas lägenhet också åt vi glassen framför tv:n och bara myste.
 
Morgonen efter, alltså på lördagen, gjorde vi oss i ordning och åt frukost framför tv:n innan vi tre tillsammans tog pendeltåget från Uppsala till Stockholm. Det första vi gjorde när vi kom fram till Stockholm var att lämna väskorna på hotellet så att vi skulle slippa gå runt och släpa på dem. Sedan gick vi bara på stan och shoppade hela dagen.
 
Efter en hel dag bestående av shopping och promenerande i stan så gick vi tillbaka till hotellrummet där vi gjorde oss i ordning inför kvällen då vi hade bokat bord på restaurangen Strandvägen 1. På kvällen hade jag på mig en klänning från Zara, skor från Din sko, kappa  från H&M, väska från Dior och ett diadem från Burberry.
 
Efter middagen tog vi det bara lite lungt och strosade, bland annat förbi dramaten, också gick vi förbi en 7 eleven och köpte godis som vi tog med till hotellrummet.
 
När vi vaknade på söndagen blev det såklart en hotellfrukost och det var även Ebbas födelsedag så jag och Alice hade tänkt försöka överraska henne med något litet så hon fick en minicupcake och ett litet ljus haha. Sedan bestod söndagen även den av shopping och strosande på stockholms gator. När vi gick på stan gick vi även förbi  en Starbucks där vi såg att de hade "pumpkin spice latte" som jag har velat testa sååå gärna men jag visste inte att det fanns i Sverige, så när jag såg att det fanns blev jag jätteexalterad! Och den levde verkligen upp till mina förväntningar! Den var superdupergod, jag måste köpa den igen så fort jag får chansen! Sedan åkte Ebba hem till Uppsala och jag och Alice tog tåget tillbaka till Sundsvall. Puss puss!
 
Kommentera inlägget här: