lollolagerqvist.blogg.se

En blogg om min vardag, mode och mycket mer!

Min födelsedag

Kategori: Helg, Presenter

Halloj! I lördags fyllde jag år, nämligen 17 år! Känns lite pinsamt att säga att jag  typ har åldersnoja haha. Men lite jobbigt känns det, för 17 är typisk mellanålder det är liksom ett år innan 18 så just nu längtar jag bara till det! Min födelsedag började iaf med att jag fick jättegod frukost också fick jag presenterna av mamma och pappa. Sedan kom mormor och morfar hit och åt lunch med oss. Vi åt fläskfilé med mammas potatisgratäng och sallad till det. Sedan efter lunchen så åt vi tårtan. Mamma hade verkligen uppfyllt mina krav, jag hade önskat mig en rosa tårta med hallonmacarons och det fick jag! Tårtan bestod av vanlig sockerkaksbotten (fast med rosa karamellfärg) varvat med hallonmousse, runt hela tårtan var det marrängsmörkräm med hallonsmak och runt hela tårtan var det hallonmacarons och uppe på var det blandade macarons med färska hallon i mitten. Det kunde inte bli bättre enligt mig! Sedan åkte mormor och morfar hem för jag, mamma och pappa skulle ut och äta middag på restaurang. Jag åt kyckling med sötpotatisgratäng som var jättegott! När vi kom hem från restaurangen satte vi oss bara i soffan och kollade på nån film och åt ännu mer tårta haha. Väldigt bra födelsedag enligt mig! Sedan på söndagen, alltså dagen efter, så åt jag brunch/lunch på Barista med Ebba och Alice. Puss och kram!






Kommentera inlägget här: